Estonia, here I come! - Reisverslag uit Soest, Nederland van Anne Woertman - WaarBenJij.nu Estonia, here I come! - Reisverslag uit Soest, Nederland van Anne Woertman - WaarBenJij.nu

Estonia, here I come!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

25 Februari 2008 | Nederland, Soest

SVENSKAR, SE LÄNGRE NER!

Dag lieve allemaal!
Hier was ik weer! Inmiddels al een maand thuis, maar een berichtje plaatsen was er nog niet van gekomen... Bij deze dus: ik ben weer veilig thuis :)
De afgelopen maand is voorbijgevlogen! Ik heb ervan genoten om weer thuis te zijn, vrienden en familie weer te kunnen zien, in mn eigen bed te slapen en mn tas niet telkens in en uit te hoeven pakken. Het voelde eigenlijk zo weer vertrouwd om hier te zijn.

Sommigen van jullie vroegen in de berichtjes (bedankt daarvoor trouwens, was heel leuk om te lezen!): ‘wat word je volgende reis?’. En jaa..die staat al gepland hoor...dat wordt Estland! Ik ga daar komende vrijdag (de 29e) heen en blijf dan 2 maanden. Het leuke meisje waar ik eerder ook al over vertelde...is namelijk nog steeds mn vriendinnetje (alweer 8 maanden!) en zij komt daar vandaan! Ze heet mae en het voelt gewoon heel erg goed met haar samen. Dus ja..eigenlijk reis ik deze keer de liefde achterna :)
Natuurlijk ga ik daar ook nog wel wat doen! Ik ben die periode intern bij YFU Estland (dezelfde organisatie waarmee ik eerder een jaar naar zweden ben geweest). Dit houdt in dat ik allerlei dingen ga doen die met YFU te maken hebben, zowel op kantoor als op andere plekken. Ik zal jullie hier de volgende keer meer over vertellen. Want ja, natuurlijk ga ik ook mijn weblog weer bijhouden!
Ik zal het grootste gedeelte van de tijd in Tallinn zijn. Hier is t hoofdkantoor en verblijf ik bij gastgezinnen. Ik heb deze week gehoord wie dat zijn en het klinkt allemaal erg leuk! Daarnaast zal ik ook 2 keer een week in Tartu zijn. Dit is een grote studentenstad in het zuiden van Estland.
Ik ben nu ook een beetje aan het oefenen met het ests..maar dat is nog niet zo’n makkelijke taal...Ik hoop toch dat t gaat lukken om na die 2 maanden wat basisgesprekjes te kunnen voeren!
Ik heb erg veel zin om dit nieuwe avontuur aan te gaan! Een beetje spannend is het wel, maar het wordt vast ook erg leuk! Ik houd jullie op de hoogte!
Tot snel!
Liefs, anne


Hej allihoppa!
Det var länge sen jag hörde av mig...jag har varit hemma ifrån Peru i över en månad nu...så nu tyckte att det var dags att höra av mig igen :)
Allt är bra här! Jag njuter av livet här i Holland. Har träffat vänner och familjen, det är skönt att sova i min egen säng och inte behöva packa om sin backpack varje dag…det bara känns hemma!

Men det var inte nog med resandet...nästa avgång är bokad! Och det blir Estland. Jag flyger dit den här fredagen (29e) och stannar för 2 månader. Det är nämligen så att jag forfarande är ihop med den tjejen jag berättade om förut och hon kommer därifrån. Hon heter Mae och är supersöt :) det känns jättebra med henne!
Jag har förstås också någonting att göra där. Jag blir intern att YFU Estland (det är organisationen jag kom med till Sverige ). Störste delen av min tid kommer jag att vara i Tallinn, men jag ska också 2 veckor till Tartu, en stor studentstad i södra delen av landet. Jag kommer att stanna hos värdfamiljer. Jag har hört mer om dom aldeles nyligen, och det låter bra!
Jag har mycket lust att åka nu! Det är lite spännande, men det blir säkert också jättekul!
Jag hör snart av mig igen!
Kram anne

  • 25 Februari 2008 - 22:10

    Joyce Van Den Boogaa:

    veel geluk

  • 26 Februari 2008 - 02:00

    Alieke:

    Hoi,

    Alles goed? Ik wist wel dat je weer terug was, maar had nog niet de tijd om wat van me te laten horen. Veel plezier in Estonia en doe de groetjes aan Mae.
    Ik zie je hopelijk daarna weer snel!

    kus en knuffel

  • 26 Februari 2008 - 07:40

    Daphne:

    Hej Anne!

    Je gaat alweer op reis dus!! doe je goed!!
    nu hebben we elkaar alleen nog steeds niet gesproken maar dat moet dan maar als je terug bent uit Estland!
    Heel veel plezier! en geluk uiteraard met je vriendinnetje :)

    X

  • 26 Februari 2008 - 08:28

    Lonneke:

    hoi Anne
    Ik wens je veel plezier en ik vind het super leuk voor je dat het nog steeds je vriendinnetje is!
    X Lonneke

  • 26 Februari 2008 - 09:25

    Leonie:

    He Anne! Leuk dat ik je laatst tegen kwam! Je zag er goed uit :)Lekker bruin! De liefde achterna reizen...klinkt romantisch!! Heel veel plezier daar! Liefs Leonie

  • 26 Februari 2008 - 09:54

    Ellen Nijhof:

    Hey Anne!
    Jammer dat ik je afgelopen week were gemist heb...gaat niet goed zo..
    Super dat je toch naar Estland gaat! :-D Veel plezier daar en geniet ervan!

    Liefs ellen

  • 26 Februari 2008 - 10:31

    Tea:

    Heey Anne!

    Veel plezier in Estland en natuurlijk met Mae! Geniet van je tijd in Estland! En weer een taal erbij om te kunnen leren spreken! Succes!

    Kus Tea

  • 26 Februari 2008 - 10:44

    Eveline:

    Heeeey Anne!
    Klinkt goed, al dat gereis van je. Ik vind het echt superleuk om al je verhalen te lezen!
    Heel veel plezier daar en succes met de nieuwe taal!
    Liefs, je homie Eveline
    Pa. Mae is echt een van de vetste bands die ik ken. Vooral even uitchecken! :D

  • 26 Februari 2008 - 21:36

    Hélène:

    Hoi Anne,
    Nog een paar daagjes en we zijn collega's, haha, dat is grappig!
    Ik heb het helemaal naar mn zin bij YFU France en ik hoop dat je het super leuk zult hebben bij YFU Estonia. En als je Diina ziet (die doet de inbound in Tartu), doe haar de groetjes!
    Heel veel plezier en geluk met Mae ook. Op naar een nieuw avontuur!
    Liefs,
    Helene

  • 27 Februari 2008 - 08:17

    Margreet:

    Hee lieve Anne,

    Heel gaaf dat je naar Estland gaat.
    Leuk om te horen dat het goed gaat tussen jullie. Ik wens je heel veel plezier daar.
    Ik hoop als je weer thuis bent, weer eens contact met je the hebben.
    Ik woon intussen samen met Marcel, de vader van R haha. Gaat heel goed.
    Goede reis en geniet van alles daar.
    Wat zal jij weer veel indrukken op doen zeg!

    Tot horens.

    Kus van Margreet

  • 27 Februari 2008 - 18:30

    Barbro:

    Hej Anne! Vad skönt att höra att du kommit hem till Holland och fått vila lite efter alla upplevelser i Sydamerika. Lycklig resa till Estland på fredag. Hoppas du och din vän får en bra tid där i vår. Estland har nog förändrats mycket sedan jag var där i början på 90-talet. Ha det så jättebra!

  • 28 Februari 2008 - 19:02

    Marijke:

    Hoi Anne!
    Even een kort berichtje tussendoor om je een hele fijne en gezellige tijd toe te wensen samen met Mae! Hou ons op de hoogte! We denken aan je! Kan Mae begin juni een poosje naar Nederland komen zodat we haar kunnen ontmoeten?
    Veel liefs,
    Nikki en Marijke

  • 03 Maart 2008 - 14:32

    Hester:

    Hej Anne,

    Gefeliciteerd! Wat leuk dat je naar Estland gaat! Doe vooral mijn hartelijke groeten aan Oliver K. (YFU Estlands ND) :-) En natuurlijk ook welkom in de wereld van de YFU-intern ;-) Mijn stage bij YFU Zwitserland zit er inmiddels alweer bijna 2 maanden, maar ik blijf actief als vrijwilliger: ik ga een deel van de campagne voor 2008/2009 opzetten, die gericht is op de promotie van Oosteuropese landen en ik maak sinds kort deel uit van het trainerteam van YFU Zwitserland!

    Ik hoop dat je net zo'n geweldige tijd in Estland zult hebben als ik in 2001 had en dat je Estse liefde je net zo gelukkig maakt als mijn Zwitserse liefde mij!

    Liefs,
    Hester

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Hoi! Ik vertrek 9 oktober voor 3,5 maand naar Ecuador, Peru en Bolivia! Daar ga ik eerst spaans leren en vrijwilligerswerk doen, daarna nog een maand rondreizen. Via de website ga ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen daar! Bij de oudere berichten staan nog mijn verhalen over mn tijd in Suriname. Daar heb ik mijn afstudeerproject voor de SPH gedaan. Dat was een project van Novib in een achterstandsbuurt van Paramaribo.

Actief sinds 31 Juli 2006
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 73697

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2011 - 24 Oktober 2011

Malawi

09 Oktober 2007 - 17 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: