Het aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Anne Woertman - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Anne Woertman - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

25 September 2007 | Nederland, Zwolle

SVENSKAR: SE LÄNGRE NER!!

Hoi lieve mensen!
Jaja...nu nog even vanuit zwolle...maar over 2 weken gaat het dan echt gebeuren: ik ga weer op reis! Het komt nu (heel) snel dichterbij, dus ik vond dat ik jullie ook maar een beetje bij moest praten!
Inmiddels heb ik mn SPH diploma binnen! Wel een lekker gevoel om gewoon klaar te zijn met school en in principe zelf te kunnen bepalen wat ik nu wil! De afgelopen maanden heb ik invalwerk gedaan bij Karakter, een instelling voor kinder- en jeugdpsychiatrie. Daar werkte ik op een behandelgroep voor kinderen tussen de 10 en 14 jaar. Heb t daar heel erg naar mn zin gehad! Tussendoor heb ik ook nog wel wat vakantie gehad: ik ben een weekje in Zweden geweest en in Estland en verder heb ik natuurlijk weer een kamp gedaan voor YFU. En ik heb een super leuk meisje leren kennen waar ik nu sinds 3 maanden een relatie mee heb!! Jaja...t voelt helemaal goed met haar...dus op reis gaan voelt nu wel een beetje dubbel...maar dat komt goed!

Mijn voorbereidingen voor de reis zijn ook in volle gang...donderdag mn laatste vaccinatie tegen rabiës halen en nog wat malariapillen en dan ben ik helemaal bestand tegen alle enge ziektes en mogen apen me ook best bijten ;) verder heb ik mn ticket binnen en is ook de taalschool inmiddels geboekt. We gaan via ‘Het Andere Reizen’ (www.hetanderereizen.nl) taallessen volgen, wat een erg leuke organisatie lijkt. Zij werken in Ecuador samen met ‘Fundacion Yanapuma’ (www.yanapuma.org en www.yanapumaspanish.org ), dus eigenlijk krijg ik daarmee te maken. Via internet komt het allemaal in ieder geval erg leuk over, dus zie dat wel zitten!
Vanavond nog even een leuk meisje vinden die voor een paar maanden op mijn kamer wil passen en dan ga ik vanaf zondag weer (heel even) thuis wonen bij mn ouders. Dan moet ik nog wat laatste dingetjes regelen en kopen..en dan kan ik weg!

Voor de geïnteresseerden zijn dit mijn vluchtgegevens:

De heenreis:

Tuesday, October 09, 2007
Departure: 10:20 Amsterdam, Netherlands -Schiphol
Arrival: 16:25 Lima, Peru - J Chavez International

Tuesday, October 09, 2007
Departure: 21:35 Lima, Peru - J Chavez International , terminal 6
Arrival: 23:45 Quito, Ecuador - Mariscal Sucr

De terugreis:

Tuesday, January 15, 2008
Departure: 08:55 La Paz, Bolivia - El Alto
Arrival: 09:40 Lima, Peru - J Chavez International , terminal 6

Wednesday, January 16, 2008
Departure: 19:20 Lima, Peru - J Chavez International
Arrival: 13:50 (17 januari) Amsterdam, Netherlands - Schiphol

De eerste weken zal ik dus in Quito zijn. We verblijven daar met zn 3-en in een appartement en gaan taallessen volgen. Daarna (27 oktober) gaan we naar het zuiden. Ik zal 6 weken in Cuenca zijn bij Rafaela en haar familie. Ik ken Rafaela via YFU, zij is een jaar hier in NL geweest. Het lijkt me erg leuk om bij hun te zijn en Ecuador ook van binnenuit te leren kennen! Rafaela heeft ook vrijwilligerswerk voor mij gevonden! Waarschijnlijk ga ik aan de slag bij een opvanghuis voor kinderen van 0 tot 14 jaar die verkracht en mishandeld zijn. Best heftig, maar ook een hele uitdaging! Ik hoop iets te kunnen bijdragen daar!
Manon en Nicolien zijn die weken in El Tambo, een indianendorpje 2 uur van Cuenca vandaan. Zij gaan daar helpen in de kinderopvang.
Ik ben dus 6 weken ‘alleen’, waarschijnlijk even wennen, maar ook wel weer leuk! Een nieuwe uitdaging en een stimulans om echt spaans te praten!
Rond 8 december zullen we vervolgens met z’n 3-en weer verder trekken naar Peru en Bolivia! Wat we daar precies gaan doen en bekijken is ook voor ons nog een grote verassing, dus ik zou zeggen, houd de website goed in de gaten ;)

Nog een laatste link, om jullie alvast een beetje jaloers te maken: http://nl.youtube.com/watch?v=xM-o1eesn4M
Dit is een filmpje op youtube over ecuador.

Ik zou het heel leuk vinden om zo nu en dan wat van jullie te horen als ik daar ben! Een klein berichtje op de website is erg leuk (weet ik uit ervaring!). En mailtjes zijn natuurlijk ook altijd welkom :) Ik zal misschien niet alles persoonlijk kunnen beantwoorden, maar lezen zal ik het zeker!!

Ok, jullie zijn weer helemaal bijgepraat, dus dit was het voor nu! Tot snel!
Liefs, anne

SVENSKA:
Hej kära människor!
Skriver nu ifrån Zwolle...men om 2 veckor ska det hända igen: jag ska resa! Jaja...tiden bara rusar ivägg!
Det var länge sen...så jag tycker att jag ska uppdatera er litegrann först! Jag har fått min diplom nu! Så jag är helt färdigutbildad...känns lite konstigt men skönt också! Jag får bestämma helt själv nu vad jag vill göra!
De sista månader har jag jobbat hos en klinik för barn- och ungdomspsykologi. Jag jobbade mest på en grupp för barn mellan 10 of 14 år, dom bor där medan dom blir behandlad. Det var riktigt kul att jobba där! Emellan har jag haft lite semester också: jag var i Sverige (som dom flesta av er vet!) och Estland och jag har varit ledare på lägret för dom nya YFU-studenterna.
Och jag har lärt känna en jättesnäll och söt tjej...och sedan 3 månader är vi ihop!! Jaja..det känns jättebra med henne...men att åka ivägg känns lite dubbelt nu...men det blir säkert bra!

Dom flesta saker kring resan är ordnad nu. På torsdag får jag sista vaccinationer…så då bode jag klara alla skrämmande sjukdomer…Jag har fått min biljett och språkkursen är också bokad. Via en holländsk organisation har vi bokad det hos Fundacion Yanapuma. Om nu vill läsa mer om det, kan ni kolla på www.yanapuma.org och www.yanapumaspanish.org.
Dom första veckor är vi alltså i Quito. Vi kommer att bo i en appartement och följa språklektioner. Den 27:e oktober åker vi söderut. Jag ska vara i Cuenca hos Rafaela och hennes familj. Rafaela känner jag genom YFU, hon var i Holland för ett år. Jag tror att det blir kul att bo hos dom och lära känna landet inifrån! Dom har också ordnad voluntärarbete åt mig. Antagligen kommer jag att hjälpa till i ett hus där barn mellan 0 och 14 år bor som har blivit våldtagen eller mishandlad...Det blir säkert svårt, men också en utmaning! Jag hoppas att jag kan hjälpa dom!
Dom andra tjejer, Manon och Nicolien, kommer att bo och jobba i en små indianby som ligger på 2 timmar ifrån Cuenca.
Kring den 8:e december kommer vi att åka vidare till Peru och Bolivia. Vart vi ska och vad vi kommer att se, vet vi inte heller än...så det blir en överraskning! Följa sidan, så får du veta mer sen ;)

Till slut har jag en länk till en liten film om ecuador:
http://nl.youtube.com/watch?v=xM-o1eesn4M
Det ser bra ut va?

Ok, det var allt för nu! Det skulle vara jättekul att höra lite om ert liv ibland! Ni kan också lämna ett meddelande på den här sidan!
Ha det bra där och njut av vintern!
Stor kram, anne

  • 25 September 2007 - 13:17

    Manon:

    He muts,

    Ik dacht dat je de badkamer aan het schoonmaken was :p

  • 25 September 2007 - 13:23

    Gerdiene:

    Hoi Anne,
    Wat leuk dat je gewoon gaat! Krijg er ook lichtelijk kriebels van zeg, ik ga je site zeker weten volgen! Geniet ervan en sterkte voor de soms wat moeilijkere momenten want het werk dat je als vrijwilliger gaat doen zal idd best heftig zijn en 6 weken alleen is ook niet altijd leuk! Maaaaar ik weet zeker dat alles de moeite waard zal zijn en je kan het!! Brasa Gerdiene

  • 25 September 2007 - 13:33

    Lonneke:

    Heey Anne
    Wat leuk om te lezen dat je weer gaat reizen. Je zult weer veel mooie en indrukwekkende momenten mee maken. Ik kan me voorstellen dat het een beetje dubbel voelt nu je een leuke vriendin hebt. Echt leuk voor je! ik ga je site zeker weer volgen en ben benieuwd naar alle avonturen.

    Veel plezier en succes!

    XXX Lonneke

  • 25 September 2007 - 13:39

    Colette:

    Beste Anne,

    Dat wordt weer een hele bijzondere onderneming! Ik vind het geweldig wat je gaat doen! Wat ben je toch een leuke spontane vrouw met een goed hart voor de medemens, waar dan ook ter wereld. Gefeliciteerd nog met het behalen van je SPH-diploma! Dat je nu kunt gaan genieten van het leven hoef ik jou niet te vertellen. Ontzettend leuk voor je dat je een relatie hebt met ..... ik weet niet hoe ze heet. Fijn voor je. Dubbel inderdaad dat je nu voor langere tijd weg bent. Maar ja, des te mooier om elkaar straks weer te zien. Ik wens je alle goeds toe,

    Lieve groeten, Colette

  • 25 September 2007 - 14:02

    Linda:

    Lieve Anne, alvast een hele goede reis gewenst maar k zou je nog graag wel even willen zien voor je vertrekt... is dat nog mogelijk of ben je erg druk?

    Brasa ( wat betekent knuffel in het spaans? ) van mij

  • 25 September 2007 - 14:25

    Anita:

    lieve Anne,

    eindelijk is het dan weer zover voor je! ik ben eerlijk gezegd ook best jaloers.. ik wil je vast een hele goede reis wensen, en ik ga je zeker weten volgen! geniet van alles wat je tegenkomt!

    liefs en brasa,

    Anita

  • 25 September 2007 - 15:21

    Anne:

    Je wordt gevolgd.. Veel plezier, maar ik weet zeker dat jullie het leuk hebben daar! Kus, Anna

  • 25 September 2007 - 15:50

    Kyncho:

    Leuk..
    Succes in jouw "kleine" adventure :-P

  • 25 September 2007 - 16:43

    Babs :

    jaja de homie van ondertussen reeds lang vervlogen tijden :) weet je dat ik trouwens in maastricht zit nu? altijd welkom, eens je terug bent wschl.
    Lijkt me weer een zalig project, en uit ervaring kan ik zeggen dat het daar ZO mooi is, zo vriendelijke mensen, zo indrukwekkend.. geniet ervan zeg! en ja ook proficiat met je diploma en met je liefje :)
    kus
    babs

  • 25 September 2007 - 17:19

    Anneleen:

    Lieve Anne,

    Een hele fijne reis gewenst! En ik zal een trouwe bezoeker zijn van je site!!
    Succes met spaans! En die 6wkn alleen kom je ook wel goed door! Ik zal je af en toe een hart onde riem steken met een mailtje van mijn belevenissen hier!!

    Oja en laat het bijten door apen maar achterwege hoor!!

    Dikke kus!!

  • 25 September 2007 - 17:33

    Myrthe Uittenbogaart:

    Hai Anne,

    wat leuk om je nieuw reisavonturen weer te kunnen volgen! Ik had van Hanneke en oma al gehoord dat je weer weg zou gaan.

    Heel veel plezier daar en geniet er van!

    Groetjes,
    Myrthe

  • 25 September 2007 - 17:36

    Sebastian :

    wanner komt jij naar argentinie?

  • 25 September 2007 - 17:52

    Anouk:

    Heeej Anne!

    Ik had je laatst al even in de stad gezien, maar wist niet dat je al zo snel zou gaan! T kom nu inderdaad echt heel erg dichtbij. Dacht er vorige week nog aan dat het al een jaar geleden was dat we naar Suriname gingen. Heb het filmpje ff bekeken en ben er inderdaad wel aardig jaloers van geworden. Heb ook enorm veel zin om weer te gaan reizen, maja voorlopig nog ff in de boeken he! Bevalt ook nog wel goed...

    Ik ga je de komende tijd daar zeker volgen. Wil je bij deze alvast heeeel veel plezier wensen en natuurlijk heel veel succes! Hoop dat je het daar net zo naar je zin gaat krijgen als in Suriname en misschien nog wel meer :)!

    Liefs Anouk

  • 25 September 2007 - 18:27

    Johanneke:

    Ha Anne,

    Wat ontzettend gaaf dat je weer voor lange tijd richting Zuid-Amerika vertrekt! Ook ik ben stiekempjes wel een beetje jaloezie ;) op je hoor …en ik ga je site dan ook zeker volgen!
    Hele goede reis gewenst! Geniet van alles wat er op je afkomt! Sterkte wanneer het even wat tegen zit… Je gaat een geweldige tijd tegemoet! Zet ‘m op!
    Suc6 met de laatste voorbereidingen...(enne als je kilo’s over hebt: ik wil wel mee….;))

    Bigi Brasa Johanneke

  • 25 September 2007 - 21:47

    Laura (hbov):

    he anne,

    Ten eerste: super gefeliciteerd met je vriendin!!! Echt leuk!

    En verder wil ik je een hele goeie reis wensen en een nog veeeeel leukere tijd daar! Geniet ervan en ik ga je zeker volgen....

    liefs Laura

  • 26 September 2007 - 12:15

    Marianne:

    Hey Anne!!!

    Ik hoop dat het maandag gezellig was met de meiden, ik baalde dat ik niet kon komen...
    Maar goed ik ben blij dat ik je wel kan volgen via deze site! En wees maar niet bang, ik hou je in de gaten hihi!
    Ik wil je dan ook heel veel succes en plezier wensen op je reis naar Ecuador! Geniet met volle teugen!

    Dikke tut (= dikke kus int fries ;) ) Marianne

  • 27 September 2007 - 19:24

    Tea:

    Hola lieve Anne,

    Veel plezier op je komende reis, geniet er weer zo van, zoals je ook in Suriname hebt gedaan. Uit ervaring weet ik dat Peru een super mooi land is, maar niet te vergelijken met Suriname.. Stiekem ben ik ook jaloers op je, dat je die kant op gaat, zou zo mee willen gaan...
    Als je in Trujillo bent, moet je het even laten weten... Dat was namelijk 'mijn' stad. Leuk om te horen hoe het er nou is!
    In elk geval heel veel plezier in het buitenland!
    Embrazo (knuffel in het Spaans), suerte (succes) y un beso, Tea

  • 27 September 2007 - 20:41

    Mae:

    Hoi lief!
    Geniet van je tijd daar en je mag alleen maar heel veel lachen hé!

    Ma armastan sind kallis :)

    en cao bella (of hoe schrijf je dat?)

    musi

  • 30 September 2007 - 15:24

    Eveline:

    Homie! :D
    Super dat je weer op pad gaat! Ik ga je weer via deze site volgen!
    Veel liefs en hopelijk tot snel!

  • 06 Oktober 2007 - 13:24

    Anke En Johan:

    lieve Anne,

    Heel veel plezier en succes gewenst bij deze mooie reis!
    liefs en groetjes

  • 08 Oktober 2007 - 09:56

    Irene & Mark:

    Lieve Anne,

    Echt super leuk voor je dat je al bijna weer weg gaat! Wij zijn net een paar dagen terug van onze wereldreis!! We hebben echt een supertijd gehad. En de 10 maanden vlogen zo om... dus voor je het weet ben je alweer terug ;-)!
    Ik ga je de komende maanden zeker volgen via de site! Wij vonden het super leuk om telkens je reacties te lezen! Het is altijd fijn om wat van het thuisfront te horen.

    Jammer dat ik je niet meer heb kunnen zien voordat je weg gaat. In ieder geval een goede vlucht gewenst voor morgen!!!

    Heel veel plezier met het werk dat je gaat doen in Ecuador en Peru en.... Geniet van je reis!!!!!

    Liefs Irene en Mark

  • 09 Oktober 2007 - 13:18

    Sanne W.:

    Hoi Anne! Hier rapster Sanne W. in tha house ;-)! Ik baal er ontzettend van dat ik jullie vandaag niet heb kunnen uitzwaaien.. Jullie zitten nu al enige uren in het vliegtuig en hebben nog een paar uurtjes te gaan. Ik hoop dat de reis goed te doen is! De foto's die je vanacht stuurde zijn erg leuk! Ben blij dat je ze nog gestuurd hebt! Ik wens jullie super veel suc6 en plezier!! Ik blijf jullie volgen!

    Liefs,
    Sanne

  • 10 Oktober 2007 - 16:44

    Gerdien:

    Hee Anne
    was echt gek vrijdag opt werk..zo zie ik je heel vaak en zo zie ik je een paar maanden niet! Maar wel leuk dat ik je nog even gedag kon zeggen!
    Veel plezier daar en geniet ervan!
    liefs Gerdien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Hoi! Ik vertrek 9 oktober voor 3,5 maand naar Ecuador, Peru en Bolivia! Daar ga ik eerst spaans leren en vrijwilligerswerk doen, daarna nog een maand rondreizen. Via de website ga ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen daar! Bij de oudere berichten staan nog mijn verhalen over mn tijd in Suriname. Daar heb ik mijn afstudeerproject voor de SPH gedaan. Dat was een project van Novib in een achterstandsbuurt van Paramaribo.

Actief sinds 31 Juli 2006
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 73771

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2011 - 24 Oktober 2011

Malawi

09 Oktober 2007 - 17 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: