¡hola! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anne Woertman - WaarBenJij.nu ¡hola! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anne Woertman - WaarBenJij.nu

¡hola!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

10 Oktober 2007 | Ecuador, Quito

SVENKSAR: SE LANGRE NER!!

Dag lieve mensen!
Hier een teken van leven vanuit t mooie ecuador!! Jaja..vannacht zijn we na een lange reis veilig aangekomen in ons appartement! De reis is goed gegaan, maar we waren wel een beetje moe daarna... Eerst 13 uur gevlogen naar Lima (peru), daar 5 uur gewacht en toen nog 2 uurtjes gevlogen naar Quito. Rond half 1 ´s nachts waren we uiteindelijk ´thuis´. Daar werden we opgewacht door 1 van onze huisgnootjes, die ons wat dingen heeft verteld.
Vannacht heerlijk geslapen in mijn bed met super kuil...jaja..was zo moe! We slapen met zn 3en op 1 kamer. Verder delen we het appartement met 5 anderen uit verschillende landen, allemaal heel aardig en behulpzaam! Toen we vanochtend wakker werden konden we zien waar we terecht waren gekomen...en t is hier heel mooi! We wonen in t toeristengebied van de stad. Wel erg druk hier en veel bewakers overal (met kogelvrij vest...)
Vanochtend zijn we al even bij Yanapuma geweest, dat is onze taalschool. De mensen daar waren ook erg aardig. Vanaf maandag hebben we daar spaans lessen van 9 tot 1. dus verder tijd om hier alles te bekijken en natuurlijk huis werk te maken! We hebben ook maar gelijk een tripje geboekt met onze taalschool! T weekend gaan we naar La Chimba, een klein dorpje hier in de buurt. Daar gaan we paardrijden, naar hotsprings en een hike op een hoge vulkaan doen! Jaja...klinkt allemaal erg leuk, dus heb er al veel zin in!
Verder heb ik net een mobiel gekocht...t duurde even voordat de mensen begrepen wat we bedoelden, maar na wat gebarentaal en gebrekkig spaans zijn we er wel uitgekomen! Wel trots op mezelf!! De meeste mensen kunnen helemaal geen engels..dus nu moeten we wel spaans spreken! Is wel goed, want dan leren we t ook t snelst!
De mensen zijn hier allemaal heel vriendelijk en behulpzaam.
Dit is mijn ecuadoriaanse nummer: 00593-(0)86831363. Via www.goedkoopbellen.nl kun je voor 13 cent per minuut naar mij bellen :) vind t altijd leuk om iets te horen!!

Ok, ik heb niet zoveel tijd meer over...dus dit is t voor nu...binnenkort zal ik even wat foto´s op mn site zetten! Dan kunnen jullie zien hoe t eruit ziet hier.

Allemaal heel erg bedankt voor de lieve reacties!! Is echt super leuk om te lezen! En sorry dat ik niet iedereen persoonlijk heb kunnen spreken/mailen...t was de laatste week wel een beetje stressen...hmm..ik leer t ook nooit ;) Maar ik heb wel aan jullie gedacht hoor!

Un beso, anne

P.S. als jullie meer willen lezen over ons avontuur (of foto´s zien!), kun je ook kijken op de sites van manon en nicolien:
www.manonstokvis.waarbenjij.nu
www.nicolienzwijnenberg.waarbenjij.nu



hej svenskar!
har inte mycket tid kvar...men allt ar bra har! vi kom fram i natt. bor pa appartement met 5 andra, som ar jattesnalla!quito ser fint ut..med manga snalla manniskor! jag tror nog att jag kommer att trivas har!
mitt nummer ar: 00593-(0)86831363
hor snart av mig igen!
beso

  • 10 Oktober 2007 - 18:12

    Marijke:

    Dag lieverd!
    Fijn om zo snel wat van je te horen joh! Ik ben blij dat de (lange!) reis goed verlopen is en dat het er allemaal zo positief uitziet. Heel veel plezier en pas goed op jezelf!
    Veel liefs en groetjes,
    Nikki en Marijke

  • 10 Oktober 2007 - 18:36

    Laura:

    gaaf dat je goed bent aangekomen!
    xXx

  • 10 Oktober 2007 - 18:39

    Kyncho:

    met vouobusters of freeinternetcalls mss kan jij gratis belen... naar NL wel... weet ik niet als naar ecuador ook...
    een grote kus en veel plazier daar :D

  • 10 Oktober 2007 - 18:41

    Kyncho:

    en als jij wil daar rijsen mss.. een wekendtje of zoiets.. probeer www.hospitaliyclub.org ;-)

  • 10 Oktober 2007 - 18:45

    Jo:

    Hey mijn multiculturele SS!
    Fijn dat om te horen dat de reis goed is gegaan, en super dat je een mobieltje hebt Yhiiiha. Maaruh.. jij op een paard?? Zoveel moeite hoef je nu ook al weer niet te doen om mijn prins (jaja..op het witte paard) voor me te vinden, haha. Ennuh hoe zit het met de kikkers daar? Ik wil liever geen wc-kikker hoor, gewoon een fleurige frisse boskikker.
    Kussie.. en ik afwachting op uw foto's..
    Jootje

  • 10 Oktober 2007 - 19:10

    Hélène:

    He Anne!
    Leuk om een verhaaltje van je te lezen! Zo te horen heb je het prima naar je zin daar :D
    Volgende bericht in het spaans??? :-P
    De training for trainers was echt heel bijzonder, geweldig, super, crazy, tof...mensen van overal, communicerend in het frans, spaans en engels. Het was helemaal geweldig!
    Blijf genieten van je mooie reis, maar dat zal wel lukken!
    Knuffel,
    Helene

  • 10 Oktober 2007 - 19:27

    Gerdiene:

    ooooh Anne, wat gaat het snel allemaal!!Je bent er al..Geniet van alles!!Veel plezier wanneer je naarte dorpje gaat en de stoere hike..Benieuwd naar je foto's..Be careful..bewakers met kogelvrije vesten :S.. Blijf genieten!!

  • 10 Oktober 2007 - 19:34

    Johan Klara Meijer:

    Hallo Anne
    Geniet van al dat moois daar.
    Groeten
    Johan en Klara

  • 10 Oktober 2007 - 20:10

    Anneleen:

    Heej Anne,

    Fijn dat je goed bent aangekomen!! Ben erg benieuwd hoe je weekend gaat worden!! Whooh wel gelijk actief hoor!!

    Succes met paardrijden (en met het vinden van ''de prins op het witte paard'' voor Jo)!!

    Kijk uit naar je foto's!!
    Veel plezier, maar dat zal wel lukken!!

    Kus Anneleen

  • 10 Oktober 2007 - 20:22

    Linda & Tjerk:

    Hé Anne, geniet van de tijd daar, leuk om je site te lezen, we gaan je volgen!

    Kus van ons

  • 10 Oktober 2007 - 20:31

    Anke:

    Heey Anne,

    Ik vind het echt leuk om al die verhalen te lezen!;) Het klinkt echt spannend allemaal! Misschien vind je het leuk om te weten dat ik nu ook training geef bij korfbal, nu aan de f'jes en vorig jaar aan de e2, en ze zijn heel schattig hoor, die kleintjes! :) Heel veel suc6 en plezier daar, en groetjes van heel de familie Liefbroer :P

    XxxAnke

  • 10 Oktober 2007 - 21:40

    Suus :

    Anne! Het bellen is er helemaal niet meer van gekomen, maar net als jij er nog wel aan gedacht ;) hmppff volgende keer toch beter doen!!
    Wel super om je weer zo te kunnen volgen, zal ik ook zeker doen! Echt heel cool ook die Spaanse les, jij multiculti girl!! Geniet ervan, dat wordt zeker weten weer een hele mooie tijd daar voor je...
    Dikke kus Suus

  • 10 Oktober 2007 - 21:54

    Pap En Mam:

    Lieve Anne,
    Heerlijk, dat jullie goed zijn aangekomen en zo goed ontvangen zijn! Fijn, dat je weer bereikbaar bent met je nieuwe telefoon. Leuk, om je net even te horen!
    Geniet van deze belevenis en pas goed op jezelf (en elkaar)!
    Liefs,
    pap en mam

  • 11 Oktober 2007 - 06:09

    Sanne:

    Heeej An!!

    Het klinkt alweer goed!!! Leuk dat je telnr gelijk hebt, ik ga binnenkort bellen hoe het is! Kan me voorstellen dat je moe bent, ik moest heel hard lachen toen ik je email die je 4 uur snachts!! nog had getypt las..haha doosje..
    maar goed, ga er lekker van genieten he, ik spreek je snel!

    Liefs Sanne

    Else, als je dit leest, super bedankt voor het artikel dat je hebt opgestuurd, heel leuk!


  • 11 Oktober 2007 - 10:41

    Saskia:

    Hoi Anne,

    Het klinkt nu al geweldig, terwijl je nog maar 1,5 dag weg bent! Leuk dat je ons zo op de hoogte houdt. Veel plezier daar,
    liefs sas

  • 11 Oktober 2007 - 12:37

    Karlijn:

    Hey Anne!
    Geniet van de mooie reis, het klinkt in ieder geval nu al goed. Ik ga genieten van jullie verhalen!
    Dikke kus,
    Karlijn

  • 11 Oktober 2007 - 12:38

    Linda :

    Hey anne!
    Jeetje had helemaal niet door dat je er al was! Dacht dat het nog wel een tijdje duurde! Wel gaaf hoor!!! Heel veel plezier en succes met alle mooie dingen die je gaat meemaken!

    liefs Linda (vd surigroep)

  • 11 Oktober 2007 - 13:41

    Lonneke:

    Heey Anne
    jeejtje je bent eral. wat snel gegaan zeg. Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen.
    Fijne tijd en ik houdt alles in de gaten :)

    Groetjes Lonneke

  • 11 Oktober 2007 - 13:41

    Agnes:

    Hallo Anne,
    Een berichtje vanuit wéér een ander land. Je bent een echte globetrotter. Waarschijnlijk heb je mijn laatste mailtje niet meer gezien. Ik wist niet wanneer je nu precies vertrok.
    Ik wens je in elk geval een fantastische tijd daar en laat me later maar eens horen of het de moeite waard is een bezoekje te brengen. Zeker over Peru wil ik veel horen, want ons plan is daar volgend jaar een vakantie door te brengen.
    Groeten, Agnes.

  • 11 Oktober 2007 - 18:13

    Wiard :

    Heee Anne,

    Ik kreeg van je vader weer even het adres van deze site waarop ik ook een berichtje kan achterlaten. Leuk dat je het daar naar je zin hebt en ook al even (al was het kort en alleen op Jorge Chavez voor zover ik lees) in Lima was en dus ook dichtbij Rita hahahha. Je moeder vroeg me of ik kon vragen aan Rita of zij kans ziet je misschien te ontmoeten half januari als je (ik geloof 1 of 2 dagen) in Lima bent. Ik zal dit aan Rita vragen of ze daar kans toe ziet; hangt ook een beetje er vanaf wat voor dag dat is want door de weeks is ze overdag natuurlijk met haar studie bezig. Maar goed, misschien kan ik Rita vragen of ze het goed vind dat ik haar mailadres aan je geef dan kunnen jullie wellicht via de mail zelf een en ander afspreken. Met Rita kun je trouwens prima in het Engels spreken en mailen want ze kan dit heel goed.
    Ik spreek haar vrijdag en zal het dan even met haar bespreken okee? Kan ik haar mailadres eventueel aan je mailen en zo ja op welk email-adres?? Weet je trouwens al waar je verblijft in Lima in januari?? Ik neem aan in het stadsdeel Miraflores of San Isidro want daar zitten bijna alle Westerlingen en ik zat daar ook toen ik in Lima was. Rita woont overigens op enkele uren rijden van Miraflores (stadsdeel Villa Maria del Triunfo; Lima is ontzettend groot) maar komt daar wel veel voor haar studie, dus het handigste eventueel daar af te spreken denk ik om ook geen uren reistijd te verliezen.

    Okee, tot later en voor nu veel plezier daar, voorlopig staat er nog heel wat op het programma tot die tijd!
    Groetjes Wiard. (w.inniger@quicknet.nl)

  • 11 Oktober 2007 - 19:24

    Irene:

    He Anne,

    Super leuk dat je alweer in het mooie en waarschijnlijk ook warme Ecuador zit!! Het is wel weer ff wennen om weer in NL te zijn ;-(! Maar wel gezellig om weer te kunnen afspreken met iedereen. Ga morgen gezellig met Eva en Christel in Amsterdam winkelen en stappen.

    ! Echt goed van je dat je al die talen leert, eerst zweeds en nu spaans! In ieder geval veel succes met je spaanse taalcursus.

    Liefs Irene & Mark

  • 12 Oktober 2007 - 15:52

    Karin:

    he anne!! een goed begin van de reis gehad... fijn! mooi dat iedereen hartelijk is, dan voel je vaak toch iets sneller thuis! heel fijn weekend gewenst, geniet ervan en succes volgende week!! tot de volgende keer!
    liefs ka

  • 13 Oktober 2007 - 07:50

    Tante Gré En Opa:

    Lieve Anne,
    fijn, dat je reis zo voorspoedig verlopen is!Je programma voor de komende dagen ziet er erg aantrekkelijk uit; ook je bericht over je huisgenoten is gelukkig positief. Nou, veel succes met je studie en verder: genieten maar.
    Liefs en groeten.

  • 15 Oktober 2007 - 16:22

    Ineke En Jan:

    Hallo ladies, hier een groet vanuit Egypte, ik heb het ook al via de mail of de site van Manon geprobeerd maar dat lukt tot nu nog niet. Heel veel groeten aan iedereen.We proberen het nog wel eens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Hoi! Ik vertrek 9 oktober voor 3,5 maand naar Ecuador, Peru en Bolivia! Daar ga ik eerst spaans leren en vrijwilligerswerk doen, daarna nog een maand rondreizen. Via de website ga ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen daar! Bij de oudere berichten staan nog mijn verhalen over mn tijd in Suriname. Daar heb ik mijn afstudeerproject voor de SPH gedaan. Dat was een project van Novib in een achterstandsbuurt van Paramaribo.

Actief sinds 31 Juli 2006
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 73777

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2011 - 24 Oktober 2011

Malawi

09 Oktober 2007 - 17 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: