hasta la pasta amigos! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anne Woertman - WaarBenJij.nu hasta la pasta amigos! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anne Woertman - WaarBenJij.nu

hasta la pasta amigos!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

15 Oktober 2007 | Ecuador, Quito

¡hola!
hier was ik weer! allemaal bedankt voor de lieve berichtjes! doet me echt goed om dat hier te lezen!!
heb t hier nog steeds super naar mn zin! ik heb al weer veel bijzonders meegemaakt! hmm..wil jullie van alles vertellen..maar zal toch proberen om t een beetje kort te houden...
vanochtend mn eerste spaanse les gehad en dat was erg welkom! t blijft erg frustrerend als mensen van alles vertellen..en je t gewoon niet begrijpt...merk wel dat t elke dag beter gaat, maar met wat lessen leer ik nog meer! we hebben met zn drieen les van cecilia, een hele aardige vrouw. ze spreekt bijna geen engels, dus alles moet in t spaans. eigenlijk wel goed, want dan leren we nog sneller! wel een beetje moeilijk soms, als je wat wilt vragen, maar gewoon niet weet hoe...nou ja..ik ga hard werken en al mn huiswerk maken!

t weekend ben ik op trip naar la chimba geweest..en dat was echt een hele bijzondere ervaring! zaterdagochtend zijn we al vroeg vertrokken om met de bus naar cayambe te gaan. daar even geplast bij de plaatselijke wc...daar liep ik tegen de lamp...want die hing veel te laag :) ook was er een super schattig vrouwtje die wc papier verkocht, sta ook met haar op de foto!
daarna nog een uurtje hobbelen met een klein busje naar la chimba...toen we daar uitstapten, werden we van alle kanten bekeken! het hele dorp werkte namelijk samen aan een centrum ( precies naast waar wij uitstapten). dus iedereen stopte met werken en staarde ons aan...er komen daar niet zoveel gringo´s (blanken).
in het dorpje sliepen we bij de bevolking thuis...een bijzondere ervaring, maar wel een beetje hard...hmm...op mijn bed lagen kartonnen dozen als matras... ook aten we bij de mensen thuis...wat betekende dat we enorm veel eten voorgeschoteld kregen...tussen de middag kregen we soep..daarna zaten we helemaal vol..toen bleek dat t alleen nog maar t voorafje was geweest...jaja...ik kom terug als een gezonde, ronde meid met blozende wangetjes...of nou ja..in ieder geval rode wangen...heb ze namelijk al weer verbrand...hmm
op zaterdag zijn we een paar uur gaan paardrijden. we hadden 2 paarden, dus ik ben achterop bij nicolien gegaan...was echt heel bijzonder! we reden dwars door de bergen en kwamen alleen af en toe wat beesten tegen of plaatselijke bevolking die de koeien ging melken...heel stil! ook wij gingen de koeien melken..of nou ja..eigenlijk mochten wij de koeien opjagen...en gingen zij ze vervolgens melken... toen begon het (weer..) heel hard te regenen...dan kan t ook ineens erg koud worden... ´s avonds al om half 8 in bed...want t was heel koud en verder was er toch niet zoveel te beleven...
de volgende dag zijn we naar de vulkaan cayambe (5700 meter) gegaan. eerst met een fourwheeldrive een uur de berg op gereden en vanaf daar nog een paar uur gewandeld om dichter bij de top en de sneeuw te komen. omdat we zo hoog waren hadden we veel moeite met ademen en kregen we hoofdpijn (dit hadden we de eerste dagen in quito ook). maar dat was t zeker waard! wat een super ervaring!! ik zou zeggen: zie de foto´s!
eenmaal weer terug in quito waren we helemaal op...maar terugkijkend was t echt heel bijzonder allemaal!
op vrijdag zijn we naar de evenaar geweest en hebben we ook voor t eerst veel toeristen gezien. omdat het een nationale feestdag was, werd er veel gezongen en gedansd wat er mooi was om te zien. ook onze eerste souvenirtjes gekocht: een lekkere warme muts en handschoenen en een leuke tas! verder zijn we daar in een super leuk museum geweest...daar was van alles te zien over hoe de mensen vroeger leefden. ook allerlei testjes gedaan die lieten zien wat de evenaar doet... zo spoelt t water in de gootsteen hier recht naar beneden in plaats van in een rondje...ook kun je een ei op een spijker laten staan...maar juist weer niet recht over een lijn lopen...heel raar om mee te maken!
donderdag hebben we de oude stad bezocht...erg mooi allemaal! wel veel indrukken..dus erg moe daarna..
t weer is hier trouwens ook heel raar...in de ochtend is t vaak heel warm...en zijn we al een paar keer verbrand..maar in de middag regent t meestal en wordt t ook erg koud...we hebben in de stad ook al hagel gehad...echt 4 seizoenen op 1 dag!

ik laat t hierbij voor nu! andere keer weer meer verhalen! ik heb ook foto´s op mn site gezet. zie: http://s92.photobucket.com/albums/l33/annewoertman/Reis%20Zuid-Amerika%2007-08/1e%20week%20quito/?start=all

o ja, ik kan op mijn telefoon wel smsjes ontvangen! alleen niet terug sturen...
ok, hoop dat t goed gaat met jullie!
hasta luego!

liefs!

  • 15 Oktober 2007 - 22:18

    Kyncho:

    me alegro leer que va todo bien :D
    un beso!

  • 16 Oktober 2007 - 05:45

    Jo!:

    Hey meis,
    Geweldig allemaal hey.. ben steeds jalourser aan het worden. Ik zag net dat je weer wat gepost had dus ik dacht, snel ff lezen. Moet nu zo naar mijn werk, dus bekijk later even je foto's. ben benieuwd.
    Kussie

  • 16 Oktober 2007 - 07:46

    Lieke:

    hee an!
    leuk om van je te horen! wat maak je weer veel mee, ondernemend typje! goed te lezen dat je het zo naar je zin hebt! de foto's zijn ook erg leuk om te bekijken! :-) hee, nog een hele fijne tijd gewenst! we volgen je!
    liefs!

  • 16 Oktober 2007 - 08:06

    Hélène:

    Hoi Anne,
    Schitterend zeg!!! Het begint meteen weer te kriebelen van binnen :-p
    De Training for Trainers in Spanje was trouwens geweldig! We moesten veel zelf ervaren en meedoen, dat vond ik erg leuk. En de groep was echt heel bijzonder, de sfeer, al die mensen samen van over de hele wereld. Het was echt super!
    Blijf genieten van die prachtreis die je aan het maken bent, maar dat zal wel lukken denk ;-)
    Liefs,
    Helene

  • 16 Oktober 2007 - 09:05

    Irene:

    Hi Anne,

    Super al die uitstapjes die je aan het maken bent!! Ik mis al die leuke dingen nu al weer in NL! Gelukkig wel de afgelopen weken met iedereen afgesproken en bijgekletst over onze reis!
    Succes met je spaanse curcus... over een paar weken kan je ons vast in het spaans mailen ;-)!
    Liefs

  • 16 Oktober 2007 - 10:17

    Tea:

    Heey lieve Anne,
    leuk om te lezen dat alles zo goed gaat met je! Ook leuk is om veel herkenning te zien, over een tijdje kunnen we samen Spaans spreken! haha!
    Nog veel plezier daar en geniet ervan!
    Kus

  • 16 Oktober 2007 - 10:22

    Ellen Nijhof:

    Hey Anne!
    Super dat het je zo goed bevalt..Heel veel plezier nog en succes met je spaans ;-)
    ik ben benieuwd naar de volgende verhalen!!
    Kusje ellen

  • 16 Oktober 2007 - 10:37

    Laura (hbov):

    he anne,

    Echt super om te lezen hoor! Mooi dat je het zo naar je zin hebt. Ik ben nu heel benieuwd naar de foto's dus die ga ik nu bekijken...

    x Laura

  • 16 Oktober 2007 - 10:48

    AnnA:

    hey Anne!

    Leuk om weer bij te lezen! Heel veel plezier daarzo..zit ik hier in een kantoor Beneden-Leeuwen te werken :) maar ik heb nu pauze..liefs uit het herfstige NL!

  • 16 Oktober 2007 - 11:07

    Karlijn:

    Wow al heel wat meegemaakt. Klinkt super allemaal. Geniet ervan.
    Ciao

  • 16 Oktober 2007 - 11:32

    Anita:

    Heej Anne!!

    blij om te horen dat alles goed met je gaat!! ook leuk dat je nu al zoveel leuke dingen hebt gezien! de foto's zien er erg tof uit! ik ben echt jaloers op je! hoop dat je het spaans een beetje snel onder de knie krijgt!!
    have fun!!

    liefs,

    Anita

  • 16 Oktober 2007 - 12:11

    Anke En Johan:

    ha Anne,
    wat heb je al weer veel meegemaakt en wat een prachtige foto's !Veel succes met de spaanse les. Liefs .

  • 16 Oktober 2007 - 18:00

    Agnes:

    Hallo Anne,
    Weer fantastisch om te lezen... En je foto's zijn prachtig. Ik ben eigenlijk blij, dat je nog niet echt in de vol stralende zon zit. Dan is het contrast met hier niet al te groot. Hier hebben we al een week schitterend weer. Tóch nog een mooi najaar.
    Geniet daar zoveel als je kunt en ik hoor later graag je verhalen.

  • 16 Oktober 2007 - 18:50

    Laura:

    Klinkt allemaal heel mooi! Ik ga ff je foto's bekijken :)

  • 16 Oktober 2007 - 18:50

    Laura:

    tsss...ja hoor...sneeuw!

  • 17 Oktober 2007 - 17:23

    Karin:

    Klinkt leuk Anne, ik wens je een hele fijne tijd daar! Een dikke knuffel vanuit Suriname! liefs karin xx

  • 17 Oktober 2007 - 18:52

    Annebé:

    jeetje weer mooie foto's hoor!! Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Bijzonder van het weer ook en de evenaar...super om mee te maken! Geniet ervan! tot de volgende keer! mijn adres mail ik je trouwens ff was ik nog vergeten...:( Kus bee

  • 18 Oktober 2007 - 13:43

    Anneleen:

    Hey Anne!

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt!! Ben zeer benieuwd naar de foto's dus die ga ik zo ook even bekijken! Wat een geweldige trip heb je gemaakt! Wordt al jaloers!

    Ik ga nu naar de foto's, dus veel succes met je Spaans en geniet van de reis! Tot je volgende verhaal!

    Un Beso! Anneleen

  • 18 Oktober 2007 - 13:54

    Anneleen:

    Nou ik heb de foto's even bekeken!! Wat een Mooie foto's!!! Nu ben ik pas Echt laloers!!

    Kus Anneleen

  • 19 Oktober 2007 - 05:09

    Mae:

    Hey lieve Anne!
    Nu is t nog nacht voor je daar :D En vannacht moest je hooplijk niet op kartonnen dozen slapen.. Hoop dat je lekker in je bedje slaapt en leuke dromen ziet.
    Heb ook eindelijk alle foto's gekeken :D Wel heel leuk en mooi. Ook wel heel anders.
    Maar okay.. ga je zo ook mailen.
    Fijne weekend in Otavalo!! Geniet van je dag!

    Kusje,
    m

  • 19 Oktober 2007 - 13:36

    Johanneke:

    Ha Bakra...ehhh Gringo ;),

    Woow, wat heb jij al veel meegemaakt zeg! Echt leuk om te lezen en te zien wat je allemaal uitspookt daar aan de andere kant van de wereld. Je foto’s zijn echt super!! Fijn dat het goed met je gaat! Gek idee: jaartje geleden in een hempie in je hangmat, nu met je muts op en handschoenen aan in Ecuador…:)
    Meid; Suc6 met alles en geniet! Tot een volgend bericht!

    Liefs Johanneke

  • 19 Oktober 2007 - 20:08

    Pap En Mam:

    Lieve Anne,
    Natuurlijk hadden we al lang je nieuwe stukje gelezen, maar nog niets in je gastenboek gezet.... Je geniet er weer echt van, he? Wat een andere wereld, waar je nu bent!Prachtig, om mee te maken en , voor ons, om mee te beleven door je stukjes en foto's! Fijn, om je vandaag ook weer te spreken via de telefoon.
    Pas goed op jezelf en geniet van deze bijzondere tijd!
    Liefs, kus, pap en mam.

  • 20 Oktober 2007 - 12:00

    Anna:

    Ohhh wat ben ik jaloers op jullie verhalen! Ik lees alles dubbelop (ook van Manon) en ik ben dus nu ook dubbel zo jaloers... wat maken jullie al een geweldige dingen mee. Ik hoop dat het alleen nog maar leuker gaat worden. Wordt de hoogteziekte al wel minder?

    Liefs! Anna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Hoi! Ik vertrek 9 oktober voor 3,5 maand naar Ecuador, Peru en Bolivia! Daar ga ik eerst spaans leren en vrijwilligerswerk doen, daarna nog een maand rondreizen. Via de website ga ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen daar! Bij de oudere berichten staan nog mijn verhalen over mn tijd in Suriname. Daar heb ik mijn afstudeerproject voor de SPH gedaan. Dat was een project van Novib in een achterstandsbuurt van Paramaribo.

Actief sinds 31 Juli 2006
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 73773

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2011 - 24 Oktober 2011

Malawi

09 Oktober 2007 - 17 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: