het blijft een avontuur hier! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anne Woertman - WaarBenJij.nu het blijft een avontuur hier! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anne Woertman - WaarBenJij.nu

het blijft een avontuur hier!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

21 Oktober 2007 | Ecuador, Quito

hoi lieve mensen!
alweer bijna een week geleden dat ik mn vorige stukje schreef...de tijd gaat snel! hoop dat alles goed gaat bij jullie! Hier is inmiddels weer veel gebeurd. Dus ga proberen om jullie weer een beetje bij te praten!

We hebben er al een week spaanse les op zitten. Het is best vermoeiend om 4 uur lang met spaans bezig te zijn...maar begin nu wel te merken dat t steeds beter gaat! ik kan gewoon mn eigen telefoonkaart kopen en ook nog begrijpen wat de vrouw in de winkel terugzegt :) jaja...ben wel een beetje trots! moet nog wel nadenken bij wat ik zeg..dus de komende week weer veel oefenen en huiswerk maken!
ik heb t hier nog steeds erg naar mn zin! het is super gezellig met nicolien en manon! weer veel gelachen deze week :) ook de andere huisgenoten beginnen we steeds beter te leren kennen. voelt nu echt als thuis hier in t appartement. we wonen samen met een deens stel: sara en tobias, 2 amerikaanse meiden emily en brittany en een franse jongen vincent. we eten geregeld samen of zitten gewoon de hele avond te kletsen.
ik vind t wel goed om volgende week uit quito weg te gaan, want het is een erg grote en drukke stad die ook niet zo veilig is. maar ik zal de huisgenoten wel missen. Bewakers (met kogelvrijvest en een pistool of geweer) zijn hier trouwens overal. ze staan bij de bank, maar ook voor de pizzeria en de wasserij! Blijkbaar is dat wel nodig. ´onze eigen´ bewakers van het appartement kennen we inmiddels en die zijn erg aardig!
En over de wasserij...daar hebben we onze kleren ook heen gebracht...erg handig, want t wordt voor je gewassen en gesteken en t kost echt bijna niets! maar t was wel even schrikken toen we de was terugkregen...shirtjes waren een stuk korter en onze sokken waren veranderd in babysokjes! nicolines shirt had ook een andere kleur en blauwe stippels gekregen...jaja...t blijft een avontuur hier!

dit weekend zijn we ook weer weggeweest. dit keer naar otavalo, een stad op ongeveer 3 uur rijden van quito, die vooral bekend is om haar grote markten (1 van de grootsten van het continent!). we zijn vrijdag vertrokken en hebben toen eerst ons hostal opgezocht. we waren erg benieuwd hoe dat was, want t was ons gelukt om een eigen kamer te boeken voor 4 dollar per persoon. het hostal bleek best ok te zijn en onze kamer ook! alleen mn bed was wat minder...heb daar telkens pech mee...mn lattenbodem was op een paar plekken door midden gebroken...dus ook in bed liggen werd een avontuur :)
die avond zijn we bij een traditioneel restaurantje uit eten geweest. super gezellig en met live muziek! ik denk dat jullie t wel kennen, want t zijn de mensen uit otavalo die overal ter wereld op straat optreden in traditionele kleren en met panfluit. deze groep speelde in ieder geval erg leuk!
de volgende dag zijn we al vroeg (5.30) opgestaan, want we wilden naar de beestenmarkt. Hier komen alle boeren uit de wijde omgeving met hun beesten en proberen die te verkopen. erg bijzonder om deze mensen in hun traditionele kleren bij elkaar te zien met hun beesten! al vond ik het soms wel moeilijk om te zien....vooral de varkens kwamen regelmatig in protest en begonnen dan heel hard te gillen...hmm...verder wel een heel bijzondere ervaring!
daarna zijn we naar de plaza de ponchos gelopen waar de grote markt was. Daar waren veel mooie truien, tassen, sieraden, beeldjes, sjalen enz. het was heel moeilijk om te kiezen (zoals jullie wel van me gewend zijn..) en vooral ook om niet teveel te kopen! het was allemaal zo mooi, maar t gaat gewoon niet om mn backpack passen....wel een mooie wollen trui gekocht! ik heb trouwens ook nog van die schildpadjes met wiebelhoofd gevonden! die blijven bij ilja horen...en moest er dus ook 1 meenemen. wel mooi om ook hier regelmatig aan hem herinnerd te worden.

Alles bij elkaar was het weer een mooi weekend en een leuke week! denk dat ik t hier maar bij laat, anders wordt t zo lang...
geniet van alles daar! dat doe ik hier ook :)
ik kan trouwens toch geen smsjes ontvangen...denk ik...hmm...maar mailtjes natuurlijk wel :) bedankt voor alles weer!
liefs, anne

er staan ook weer nieuwe foto´s online!
http://s92.photobucket.com/albums/l33/annewoertman/Reis%20Zuid-Amerika%2007-08/2e%20week%20quito/

voor meer foto´s kunnen jullie kijken op de sites van manon en nicolien (zie eerder stukje)

hej svenksar!
det blir nog inget for er den har gangen heller...forlat! men allt ar bra med mig! tanker pa er! stor kram anne

det finns bilder pa: http://s92.photobucket.com/albums/l33/annewoertman/Reis%20Zuid-Amerika%2007-08/2e%20week%20quito/

  • 21 Oktober 2007 - 21:42

    Pap En Mam:

    Lieve Anne,
    Zo te zien weer een prachtig weekend! Wat een bijzonder, ander land! Fijn, dat jullie het zo gezellig hebben samen. Succes in dit laatste weekje spaanse les!

    Liefs, pap en mam

  • 21 Oktober 2007 - 22:17

    Daphne:

    wauw... :)

    wil ff laten weten dat ik je verhalen lees en dat ik het zooo stoer vind.. begint bij mij meteen weer te kriebelen.. wie weet reis ik je dit keer weer achterna en kan ik weer in je kamer slapen :P

    suc6 met je spaanse les nog! en kijk uit naar je volgende verhaal..

    genietze!

    X Daph

  • 22 Oktober 2007 - 06:29

    Suus:

    Ha Anne!

    Ongelofelijk, wat gaaf wat je daar allemaal ziet en meemaakt! En ook nog goed Spaans leren, dat wil iedereen wel geloof ik..! Leuk dat je alles zo uitgebreid beschrijft, zeker blijven doen hoor!

    Zal je binnenkort wat uitgebreider mailen :)

    Enjoy daar!!

    Liefs Suus

  • 22 Oktober 2007 - 07:42

    Anouk:

    Heeej Anne!

    Super leuk om je berichtje weer ff te lezen. Was op de uni en mijn college was vroeg klaar dus dacht ik ga ff je mailtje en foto's bekijken! Moest bij de foto's van de markt weer ff denken aan onze ervaring in Suriname op die grote markt met al die stank daar.
    Goed om te horen dat je het Spaans al steeds beter leert, is altijd handig he als je jezelf een beetje kunt redden.

    Kijk uit naar je volgende verhalen. Je hebt daar trouwens nog geen vast adres he, voor post ofzo? Anders hoor ik t wel! Kunnen we je ff wat sturen..

    Liefs Anouk


  • 22 Oktober 2007 - 08:36

    Agnes:

    Weer schitterend verhaal. Je benut je tijd daar wel goed. Ik heb ook zin. Over een jaar hoop ik in Peru te zitten.
    Even een tip wanneer je zo'n rotbed hebt: gewoon het matras op de grond leggen, als daar tenminste ruimte voor is. Ligt vaak een stuk comfortabeler.
    Geniet.
    Groeten, ook namens Antoon,
    Agnes.

  • 22 Oktober 2007 - 11:05

    Anita:

    Heej Anne!

    weer een erg leuk verhaal om te lezen, leuk hoe je alles beschrijft! fijn om te horen dat je het daar leuk hebt en dat het goed gaat met de spaanse lessen! goed man dat je daar je eigen spullen al kunt kopen in het spaans! knap hoor, volgens mij is het nog best lastig! vind het in ieder geval erg leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt!!

    liefs anita

  • 22 Oktober 2007 - 11:28

    Elisabeth:

    he meid wat een avontuur. ik krijg er wel de kriebels van. ik zou ook zo weer gaan.Geniet er van en ik lees je site om mee te kunnen genieten en iets van ons avontuur in surimane te herbeleven.

  • 22 Oktober 2007 - 11:41

    Irene:

    Hi Anne,
    Super leuk om je verhalen te lezen! Heb net ook je foto's bekeken, het ziet er allemaal mooi en zo anders uit dan hier! Vooral de beestenmarkt ;-)is erg bijzonder om te zien, zeker de moeite waard om daar vroeg je 'gammele' bed voor uit te komen!
    x Irene

  • 22 Oktober 2007 - 12:37

    Ellen Nijhof:

    Hey Anne!
    Leuk man! Ook cool dat je al spaans spreekt, is wel makkelijk ;-)
    Ik ben blij dat je het nog naar je zin hebt, en ik hoor het vervolg wel weer!
    Liefs Ellen

  • 22 Oktober 2007 - 13:03

    Anneleen:

    Heey Anne,

    Idd de avonturen blijven elkaar opvolgen, zo te lezen! Erg leuk!
    Succes met de laatste week Spaans!
    Doe voorzichtig! En ik kijk uit naar je volgende verhaal!

    Veel plezier!
    Dikke kus Anneleen

  • 22 Oktober 2007 - 15:10

    Lonneke:

    Hoi Anne
    Wat een mooie en bijzondere belevenissen weer. Succes nog met de spaanse les. Hier kan ik als het goed is morgen beginnen met afstuderen.
    XXX Lonneke

  • 22 Oktober 2007 - 16:32

    Karin:

    he anne!!
    nou haha kapotte lattenbodem das wel erg baluh... verder weer een leuk verhaal! mooi om te lezen!
    nog steeds goed weer daaro?? het vriespunt is hier al bereikt!
    kun je goed contact onderhouden met estland en de rest van je familie!???
    Veel plezier en geniet van alles, tot je volgende verhaal!

    Liefs ka

  • 22 Oktober 2007 - 21:10

    Marianne:

    Hey Anne!!!

    Hier dan ook eindelijk een berichtje van mij. Wat een verhalen alweer. Dr gaat volgens mij geen dag voorbij dat je nix bijzonders beleeft. Houden zo, zou ik zeggen! Echt supergaaf om te lezen. Ben blij dat je er daar zo van kan genieten! Voor je t weet ist alweer voorbij. ;-)
    Echt leuk dat je spaans leert, dat lijkt mij ook nog wel eens een leuke taal om te leren (misschien kan ik straks bij jou in de leer ;-) )

    Nou blijf genieten en veel plezier maken daar!

    Liefs Marianne

  • 23 Oktober 2007 - 14:22

    Johan En Klara:

    Hallo Anne
    Leuk om te lezen dat Ilja nog steeds in je gedachen meegaat
    Geniet van al dat moois daar
    gr
    johan en Klara

  • 23 Oktober 2007 - 14:46

    Ineke En Jan:

    Hoi Anne, leuk te lezen wat jullie daar allemaal beleven. Ieder toch z'n eigen verhaal. Pas goed op elkaar en nog veel plezier samen deze week, daarna zul je er een poosje alleen op uit gaan. Ook weer een hele uitdaging!
    Succes.

  • 23 Oktober 2007 - 17:25

    Marleen Berends:

    Hé Anne,

    Wat super leuk om je verhalen te lezen en te horen wat je allemaal hebt meegemaakt zeg (ben inmiddels al een echte vaste klant van je site geworden:D)!!!
    Veel plezier en geniet van je reis!!!

    Kus Marleen

  • 24 Oktober 2007 - 12:38

    Anke:

    ha Anne,
    Ik heb genoten van de foto's!(met uitzondering van de foto van het gebraden varken inclusief kop,brr..)Veel succes volgende week met het vrijwilligerswerk, liefs Anke

  • 27 Oktober 2007 - 08:10

    Ellen:

    Ha Anne,

    Terwijl ik in de tentamestress zit lees ik jouw verhalen en wordt stiekum wel een beetje jaloers. Het klinkt echt weer super, zou je bijna achterna reizen ;)

    Succes met je babysokjes, ennuhm vergeet niet: (8) Laat maar lekker draaien, lekker in die...Wasmachine! (8)Ik geloof zeker dat je dit ook zonder Anouk en mij kan ;-)

    Hee een superbrasa vanuit 't Harde!

    Liefs

  • 28 Oktober 2007 - 17:32

    Loïs:

    Hey Anne!

    Leuk om te lezen hoe het met je gaat, wat je allemaal meemaakt! Lijkt me echt zo mooi allemaal...

    Lieve groetjs van Loïs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Hoi! Ik vertrek 9 oktober voor 3,5 maand naar Ecuador, Peru en Bolivia! Daar ga ik eerst spaans leren en vrijwilligerswerk doen, daarna nog een maand rondreizen. Via de website ga ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen daar! Bij de oudere berichten staan nog mijn verhalen over mn tijd in Suriname. Daar heb ik mijn afstudeerproject voor de SPH gedaan. Dat was een project van Novib in een achterstandsbuurt van Paramaribo.

Actief sinds 31 Juli 2006
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 73780

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2011 - 24 Oktober 2011

Malawi

09 Oktober 2007 - 17 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: